Web 2.0
Met de term web 2.0 worden de ontwikkelingen op het internet bedoeld waarbij participatie een belangrijk onderdeel is. Het is de tweede generatie webdiensten. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid voor de bezoeker om op een website iets te plaatsen: een reactie op een tekst, een foto op een fotosite, een advertentie of een verhaal op de eigen weblog. Deze inhoud wordt steeds meer verzameld en gedeeld, waardoor het aantal online gemeenschappen groeit. Kennis en informatie uit sociale netwerken worden maximaal benut. Web 2.0 zorgt voor een gebruiksvriendelijke omgeving zodat niet alleen professionals de inhoud van websites bepalen, maar iedereen dit kan doen. De gebruiker bepaalt ook zelf waar en wanneer hij of zij deelneemt. Dit maakt internet tot een dynamische omgeving.
Inhoud
Steeds vaker zetten bedrijven social media in voor hun PR, marketing en communicatie. Via een cursus kun je leren hoe je social media kunt inzetten voor jouw bedrijf. Er zijn ook cursussen beschikbaar waarin je leert hoe je een eigen webwinkel kunt starten of een eigen website kunt ontwerpen. Een cursus online marketing leert je hoe je met nieuwe online toepassingen succesvol kunt zijn als online marketeer.
Relevantie
Wil jij meer kennis opdoen over het inzetten van Web 2.0 voor jouw bedrijf of werkgever? Of wilt u als werkgever een opfriscursus over social media geven aan het marketing en communicatieteam? Dan is een cursus Web 2.0 uitermate geschikt.