Contentmanagement
Content management is een relatief nieuw beroep waar met de opkomst van intranet en internet heel veel behoefte aan is. Als content manager waarborgt u de kwaliteit, actualiteit en consistentie van online content. Het is zeer belangrijk relevant te blijven, zeker nu door de technologische ontwikkelingen, ook op het gebied van social media, een grote rol hierin spelen.
Inhoud
In deze cursus leert u de webredactietaken te managen en coördineren. U leert wat u nodig heeft voor het opzetten en aansturen een webredactie. Ook komen richtlijnen binnen digitale processen aan de orde, alsmede gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid, webstatistieken en de eindredactie en promotie van een site. Aan het schrijven van webteksten en social media wordt ook speciale aandacht besteed.
Relevantie
Als u verantwoordelijk bent voor een website, of als (hoofd)webredacteur werkt is deze praktijkgerichte cursus echt een aanrader voor u. Tevens is deze cursus relevant voor marketeers of andere functies die zich o.a. bezighouden met het creëren van conttent die hun online relevantie bepaald.