Business marketing
Businessmarketing, ook wel ‘business-to-business’ is de marketing die gericht is van één organisatie naar de andere. In deze commerciële wereld zijn sales en communicatie twee begrippen die niet mogen ontbreken. Je verbindt de organisatie met de buitenwereld, aan de hand van een marketingbeleid. Als marketeer beschik je over de juiste business ’skills’ om de organisatie zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Het verbinden van organisaties is dan ook voor jou weggelegd.
Inhoud
Een opleiding gericht op businessmarketing is veelal gericht op marketing en communicatie. Je leert hoe je de organisatie en haar producten en/of diensten onder de aandacht kan brengen bij de klant, of in het geval van businessmarketing bij andere organisaties. In de opleiding krijg je theoretische kennis over persoonlijke effectiviteit: hoe kan jij het beste uit jezelf halen? Ook komen zaken als social media en customer services naar voren. Communicatieve vaardigheden zijn van groot belang in de marketingbranche. Je leert commercieel schrijven en marktonderzoek te doen. Dit alles om zoveel mogelijk te kunnen verkopen. Indien je ambitie hebt om in het buitenland werkzaam te zijn, kun je kiezen voor een opleiding specifiek gericht op international business.
Relevantie
Een opleiding gericht op (business)marketing en communicatie is geschikt voor iedereen die commercieel is aangelegd en werkzaam wil zijn in de marketingbranche.Het is een relevante cursus voor een ieder in het bezit van een onderneming die regelmatig handelt met andere bedrijven.