ROC van Amsterdam

Module E-commerce

Algemene informatie over de cursus

Heb jij al de kennis om optimaal te profiteren van de grote online kansen van E-commerce? Start of innoveer de website of webshop van jezelf of jouw werkgever. Ontwikkel jezelf op het gebied van online marketing en vergroot zo jouw waarde.

Inhoud van de cursus

Programma
Deze module wordt hybride gegeven. Dit betekent dat je een deel op locatie les krijgt en een deel thuis werkt. Er zijn 10 live bijeenkomsten op de vrijdag van 13.00 - 17.00 uur. De precieze data ontvang je bij aanvang.
Bij de start van de module krijg je inloggegevens. Daarmee wordt toegang verleend tot een online leeromgeving. Hier zijn de opdrachten zelfstandig uit te voeren. Dit kost je ongeveer 4 uur per week.
Daarnaast krijg je een begeleider/coach toegewezen die je kan helpen en ondersteunen bij het uitvoeren van de opdrachten. Al met al ben je ongeveer een dag per week actief bezig, inclusief de 10 bijeenkomsten op locatie.
Je krijgt les op een van de broedplaatsen en co-working spaces in Amsterdam. Dit kan zijn A Lab, TEM of Oplus. In het pand van de Kamer van Koophandel werkt het ROC van Amsterdam samen met de gemeente Amsterdam, afdeling 'ondersteuning ondernemers'. Hier worden ook trainingen en de opleiding StartUp Ondernemen gegeven.
Met jouw deelname aan deze cursus word je ook vrijblijvend lid van het netwerk en kan je deelnemen aan gezamenlijke events.
Na tien weken stel je een eindportfolio samen die beoordeeld wordt door de begeleider. Je hebt intussen alle tools in handen voor het bouwen van je eigen webshop. Dit doe je zelfstandig. Je begeleider/coach is op afstand bereikbaar voor vragen en ondersteuning. Daarna volgt het examen. Het examen bestaat uit het samenstellen van een examenportfolio en het voeren van een CGI-gesprek waarin jij je webshop presenteert.
Wat leer je tijdens de cursus?
  • Veel gebruikte online vaktermen, o.a. Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertisement (SEA), e-commerce, social media, affiliate marketing, dropshipping, content marketing, inbound marketing, web analytics;
  • Content Management Systeem (CMS);
  • Actuele online marketingstrategieën;
  • Online marketingmix / marketinginstrumentenmix;
  • Marketingmodellen in online toepassingen, zoals AIDA;
  • Werking en beïnvloeding van online zoekmachines;
  • De online bestelprocessen;
  • Online betaalsystemen en -vormen;
  • Logistieke stroom van goederen / producten, zoals bijvoorbeeld dropshipping;
  • Cyber security en AVG;
  • Consumentenrecht voor online marketing en verkoop;
  • Wettelijke vereisten voor het gebruik van websites / webwinkels;
  • Variabelen van Search Engine Optimization beïnvloeden voor meer bezoekers;
  • Toepassen van e-mail marketing.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Er zijn geen toelatingseisen voor deze cursus.

Duur van de cursus

De volledige cursus duurt 15 weken.

Kosten van de cursus

De opleidingskosten zijn € 1100,- voor 15 weken les en begeleiding, inclusief toegang tot het exclusieve online studentenportal, examens en het behalen van het mbo-certificaat. Dit is exclusief de kosten voor hosting en domeinnaamregistratie van ca. € 50,-.

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

Wil je een vraag of opmerking doorgeven?
  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.