Edumia B.V.

Amazon specialist (virtueel)

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Producten verkopen via Amazon biedt toegang tot een wereldwijd publiek van miljoenen potentiële klanten, zonder dat je hoeft te investeren in een eigen e-commerceplatform. Tegelijkertijd kan het platform ook uitdagend en competitief zijn. Om succesvol te zijn, moet je meer doen dan alleen je producten online zetten; je moet strategisch te werk gaan.

Deze training biedt je een gestructureerde aanpak in vier overzichtelijke stappen, waarbij je leert hoe je je interne organisatie inricht en effectieve verkoopstrategieën ontwikkelt. Of je nu bestaande producten aanbiedt of je eigen private label producten wilt lanceren.

Daarnaast gaan we diep in op Amazon advertising, een cruciaal onderdeel om je producten zichtbaar te maken en je verkoop te stimuleren. Van basisprincipes tot geavanceerde technieken, ontdek hoe je campagnes opzet, analyseert en optimaliseert om je rendement te maximaliseren en je producten naar de top van de zoekresultaten te brengen.

Opleidingsinhoud

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over verkopen via Amazon én Amazon advertising, zodat je zelf Amazon accounts kunt opzetten en inrichten.
  • Je verkrijgt inzicht in het selecteren van de juiste (private label) producten en bijbehorende leveranciers.
  • Je kunt een waardevolle product propositie maken die structureel bovenaan staat in de Amazon zoekresultaten.
  • Je verkrijgt inzicht in het verwerken, managen en verzenden van Amazon orders.
  • Je verkrijgt inzicht in het SEO optimaliseren van je productlisting om het meest optimale rendement uit Amazon te halen.
  • Je bent instaat om aan de hand van data je resultaten te monitoren en analyseren ten behoeve van groei in verkopen of verbetering van andere KPI's.
  • Je leert de verschillen tussen automatische- en handmatige advertentie campagnes en kunt beide campagnetypen effectief inzetten.
  • Je kunt Sponsored Products, -Brands én -Display (remarketing) campagnes creëren en optimaliseren.
  • Je leert hoe je met tools (waaronder Helium 10) de effectiviteit van je advertising werkzaamheden kunt verbeteren.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses (waaronder experimenten en A/B testen) leer je kansen ontdekken om groei te realiseren.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Amazon (advertising) account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Opbouw van de training
De Amazon specialist training bestaat uit twee trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:

  • Verkopen via Amazon
  • Amazon advertising


Programma
Dag 1

  • Introductie in verkopen via Amazon.
  • Creëren van plan aanpak en stellen van doelen.
  • Lijst met potentiële (private label) producten (met voldoende vraag/marge) samenstellen.
  • Inkopen van producten bij betrouwbare (Chinese) leveranciers (o.a. zoektocht, contact leggen, betaalopties, verzekeren en verzenden).
  • Amazon account aanmaken.
  • Amazon account inrichten (producten opvoeren).
  • Product propositie maken (o.a. toepassen van SEO via titels en zoekwoordonderzoek, foto's maken en omschrijven, de 'buy-box', merknaam bedenken en registreren en design verpakking).
  • Focus en belangrijke indicatoren van de 'Amazon Customer Journey'.
  • Producten lanceren en genereren van de eerste reviews.
  • Verwerken van Amazon orders en voorraadmanagement.
  • Verzenden vanuit Nederland of via Fullfillment By Amazon (FBA).
  • BTW regelgeving in het buitenland (en hoe te verwerken in de administratie).
  • Productlisting optimaliseren (o.a. statistieken analyseren, A/B testen, zoekwoorden verwerken in listing en reviews laten groeien).
  • Uitbouwen Amazon business (o.a. meerdere producten, via social media en maillist opbouwen).
  • Tips en tools voor meer verkoop.

Dag 2

  • Introductie (en potentieel van) Amazon advertising.
  • Opzetten van automatische campagnes.
  • Opzetten van handmatige via zoekwoorden getargete campagnes.
  • Helium 10 (software) in je voordeel gebruiken.
  • Opzetten van Sponsored Products campagnes.
  • Opzetten van Sponsored Brands campagnes.
  • Inzet van video targeting.
  • Inzet van Sponsored Display product targeting.
  • Inzet van Sponsored Display remarketing.
  • Producten laten ranken op de eerste pagina.
  • Periodieke rapporten creëren en analyseren.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf bestaande- of juist nieuwe private label producten via Amazon verkopen? En door middel van advertenties het volledige potentieel van Amazon benutten? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van verkopen via Amazon en/of Amazon advertising is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

2 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 1275 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Virtueel

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.