Edumia B.V.

Social advertising (virtueel)

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Adverteren via de sociale kanalen Facebook, Instagram en LinkedIn is een interessante manier om je doelgroep te bereiken. Je kunt zowel consumenten als professionals (bedrijven) bereiken op basis van een divers pakket aan targetingopties. Door gerichte advertenties genereer je waardevolle leads, verkopen en verhoog je de naamsbekendheid.

In de social advertising training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in de advertentie mogelijkheden van Facebook, Instagram én LinkedIn. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de social advertising training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising campagnes tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.

Opleidingsinhoud

  • Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising activiteiten bepalen.
  • Je verkrijgt inzicht in de belangrijke company page voorwaarden om het LinkedIn bedrijfsprofiel te optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je goed converterende content, foto's en video's kunt creëren.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Facebook (Ad platform), Instagram en LinkedIn advertising, zodat je zelf campagnes kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je kunt binnen Instagram zogeheten Visuals en Stories advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
  • Je kunt binnen de campagnemanager alle vormen van LinkedIn advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
  • Je kunt de belangrijke Facebook, Instagram en LinkedIn advertentie activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt campagnes via een volledige online verkoop funnel opzetten en met een experimentele strategie het rendement maximaliseren.
  • Je kunt geavanceerde mogelijkheden als remarketing, in-debt Look-a-like- en Custom audiences inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de campagne kunt verhogen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Facebook, Instagram en LinkedIn account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Opbouw van de training
De social advertising training bestaat uit drie trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:

  • Facebook & Instagram advertising basis
  • Facebook & Instagram advertising gevorderden
  • LinkedIn advertising


Programma
Dag 1

  • Introductie in Facebook & Instagram advertising.
li>Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
  • Content:

    -Creëren van goed converterende content.
  • Gebruik van foto's en video's (tips en tools).
  • Facebook Ad platform:

    -Structuur van advertentie campagnes.
  • Facebook Business Manager.
  • Doelstelling(en), doelgroep(en), budget en content bepalen.
  • Instagram Advertising:

    -Nuances ten opzichte van Facebook.
  • Visuals en Stories Ads.
  • Installeren van de conversie pixels.

Dag 2

  • Rendement maximaliseren via de experimentele strategie (o.a. A/B testen).
  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Ads opzetten via volledige online verkoop funnel.
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren en de beoordeling van ratioscores).
  • Inzetten van remarketing.
  • Inzetten van in-debt Look-a-like audiences en Custom audiences.
  • Toepassen van de doelgroep statistieken tool om direct potentiële klanten te targeten.
  • Geavanceerde mogelijkheden van de tracking pixels.
  • Leren omgaan met het effect van de iOS 14 update.
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.

Dag 3

  • Introductie in LinkedIn advertising.
  • Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
  • Optimaliseren van je huidige company page.
  • Content:

    -Creëren van goed converterende content.
  • Gebruik van foto's en video's (tips en tools).
  • Campagnemanager:

    -Structuur van advertentie campagnes.
  • Verschillende targetingopties.
  • LinkedIn follow & text ads, sponsored InMail.
  • Sponsored updates.
  • Adverteren als een pro:

    -Conversie pixels.
  • Retargeting.
  • A/B testen.
  • Statistieken en dashboards analyseren.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van social advertising is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

3 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 1875 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Virtueel

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.