Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Facebook en Instagram zijn prachtige kanalen om in contact te treden met bestaande en nieuwe doelgroepen. Een juiste inrichting van beide accounts zorgt voor een goede fundering voor het verkrijgen van organisch succes. Om de kracht van je activiteiten en het rendement te versterken kunnen advertenties niet ontbreken.In de Facebook & Instagram specialist training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in het beheren en vermarkten van je Facebook en Instagram accounts. Met de opgedane inzichten kun je beide platformen en bijhorende advertentie campagnes inrichten, beheren, analyseren en optimaliseren. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met de optimalisatie van je Facebook en Instagram accounts, waardoor je aan het eind van de training zelf goed ingerichte accounts en advertentie campagnes hebt gecreëerd.
Opleidingsinhoud
- Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je Facebook en Instagram activiteiten (zowel organisch als advertising) bepalen.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je het best onderwerpen kunt bepalen, vinden, beoordelen en opslaan.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je het best (goed converterende) content kunt creëren en kunt verrijken met video's en afbeeldingen.
- Je verkrijgt inzicht in de belangrijke pagina/profiel voorwaarden, het plaatsen van (ingeplande) content, het uitvoeren van zoekopdrachten en hashtag strategieën van Facebook en Instagram.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Facebook (Ad platform) & Instagram advertising, zodat je zelf campagnes kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je kunt binnen Instagram zogeheten Visuals en Stories advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
- Je kunt de belangrijke Facebook en Instagram advertentie activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt campagnes via een volledige online verkoop funnel opzetten en met een experimentele strategie het rendement maximaliseren.
- Je kunt geavanceerde mogelijkheden als remarketing, in-debt Look-a-like- en Custom audiences inzetten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de campagne kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Facebook en Instagram account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Opbouw van de training
De Facebook & Instagram specialist training bestaat uit drie trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:
- Facebook & Instagram marketing
- Facebook & Instagram advertising basis
- Facebook & Instagram advertising gevorderden
Programma
Dag 1
- Introductie in Facebook & Instagram marketing.
- Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
- Jouw social content strategie:
-Onderwerpen bepalen. - Content vinden, beoordelen en opslaan.
- Creëren van content (afbeeldingen en blog/vlog tips).
- Facebook:
-Pagina voorwaarden. - Content plaatsen.
- Facebook advertising (basis).
- Analytics.
- Instagram:
-Profiel voorwaarden. - Content plaatsen.
- Hashtag strategie(ën).
- Later/buffer om content in te plannen.
Dag 2
- Introductie in Facebook & Instagram advertising.
- Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
- Content:
-Creëren van goed converterende content. - Gebruik van foto's en video's (tips en tools).
- Facebook Ad platform:
-Structuur van advertentie campagnes. - Facebook Business Manager.
- Doelstelling(en), doelgroep(en), budget en content bepalen.
- Instagram Advertising:
-Nuances ten opzichte van Facebook. - Visuals en Stories Ads.
- Installeren van de conversie pixels.
Dag 3
- Rendement maximaliseren via de experimentele strategie (o.a. A/B testen).
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Ads opzetten via volledige online verkoop funnel.
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren en de beoordeling van ratioscores).
- Inzetten van remarketing.
- Inzetten van in-debt Look-a-like audiences en Custom audiences.
- Toepassen van de doelgroep statistieken tool om direct potentiële klanten te targeten.
- Geavanceerde mogelijkheden van de tracking pixels.
- Leren omgaan met het effect van de iOS 14 update.
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.
Voorkennis
Voorkennis van Facebook & Instagram is niet noodzakelijk.