Edumia B.V.

Storytelling (virtueel)

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Storytelling is al zo oud als het bestaan van de mens, maar in een zakelijke omgeving houden we het vaak liever formeel. Toch willen klanten zich naast een stukje service ook verbonden voelen met wat je als bedrijf doet. Maar hoe maak je je als bedrijf toegankelijk en verbind je je met je klant of je publiek? En wat kan je in jouw rol als specialist daaraan bijdragen?

In de storytelling training word je ondergedompeld in de wereld van storytelling. Wat is het wel en wat is het niet? Hoe maak je een goed verhaal en hoe verbind je mensen daarmee? Wat kun je met storytelling in jouw rol? Je leert hoe je verhalen ontdekt en deze ontwerpt, maar ook hoe je ze vertelt. Je krijgt naast theoretische kennis, ook handige tools en inspirerende voorbeelden mee uit binnen- en buitenland.

Opleidingsinhoud

  • Je leert verhalen herkennen in je business.
  • Je leert wat de impact van verhalen is en waarom deze makkelijk viral gaan.
  • Je leert hoe en op wat voor manier je verhalen ontwerpt.
  • Je leert denken in beelden, in woorden en dat te verbinden met business.
  • Je krijgt handvatten hoe je met jouw (business)verhaal mensen in bewegen brengt en hoe je ze met verhalen verbindt.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training en daarna met je (business)verhaal aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma
  • Introductie storytelling.
  • Structuur en elementen van een verhaal.
  • Het verschil tussen storytelling, story design en story doing.
  • De werking van dynamic of emotion (en de reis van de held).
  • Het effect van verhalen en hoe deze worden ontvangen.
  • De zoektocht naar verhalen en aspecten waar je op kunt letten.
  • Het vertalen van het DNA van je business of een organisatie in een verhaal.
  • De essentie van verhalen en hoe je turning points toepast om het extra spannend te maken.
  • Omgaan met verschillende perspectieven en de overeenkomst met persona's en je doelgroepen.
  • Het doel van een verhaal: wanneer en hoe pas je het toe.

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Ben je geïnteresseerd in storytelling in jouw business en/of wil je deze introduceren in je communicatie- en marketingactiviteiten? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van storytelling is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 675 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Virtueel

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.