Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Conversie optimalisatie (CRO) zorgt ervoor dat de bezoekers op je website vaker klant worden. Dat kan doordat ze een product kopen, een afspraak maken, contact leggen, een whitepaper downloaden en allerlei andere manieren waarmee je rendement uit je website haalt.In de conversie optimalisatie training leer je technieken om het gedrag van je bezoekers beter te begrijpen en te veranderen. Met als resultaat dat je op een effectieve manier, door te analyseren, aan te passen en te testen, je website kunt optimaliseren.
Opleidingsinhoud
- Je leert hoe bezoekers op een website denken en doen en waarmee je hun gedrag kunt veranderen.
- Je bent zelf instaat om je website zo aan te passen dat je bezoekers makkelijker, sneller en met minder energie door je website klikken en meer informatie opnemen.
- Je bent instaat om je bezoekers een betere ervaring te geven, waardoor ze positiever tegenover je website, het product en het bedrijf staan.
- Je bent instaat om effectiever je bezoeker te overtuigen om bijvoorbeeld bij jouw bedrijf te kopen en niet bij de concurrent.
- Je leert hoe je keuzes maakt wat je als eerste gaat testen (en of dat mogelijk is) en waar de test aan moet voldoen.
- Je gaat naar huis met een concrete uitwerking van verbeterpunten van je website.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Werking van het brein en technieken om het gedrag van je bezoekers te veranderen.
- Veel gebruikte (psychologische)technieken met voorbeelden. Hoe krijg je aandacht, hoe houd je aandacht en hoe zet je die aandacht om in conversies.
- Uitleg waarom usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) zo belangrijk zijn.
- Uitleg van de meest gebruikte modellen, zoals het Fogg Behavior model en de Piramide van Eisenberg.
- Standaard (optimalisatie)regels die voor elke website gelden.
- Uitleg van de funnel op een website en hoe je omgaat met de verschillende pagina's.
- Leren hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
- Praktische tips hoe je zelf tekst, beeld, formulieren, titels, overzichten etc. kunt optimaliseren.
- Welke dingen moet je niet doen op een website. De zogenaamde conversie killers.
- Wanneer het wel en niet nuttig is om te A/B testen en waar die testen aan moeten voldoen.
- Zelf aan de slag met je website, zodat je met concrete uitgewerkte verbeteringen naar huis gaat.
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Wil je zelf het gebruikersgemak, de gebruikerservaring en de overtuiging op de website verbeteren of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.
Voorkennis
Voorkennis van conversie optimalisatie is niet noodzakelijk.