Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Growth hacking vond het licht in de wereld van startups die met relatief kleine budgetten een enorme groei wilden bereiken. Door het op continue basis testen en analyseren van nieuwe ideeën bij klanten hebben bedrijven als Dropbox en Uber in korte tijd een enorme impact gerealiseerd. Growth hacking heeft daardoor een vlucht genomen, waardoor het naast startups tegenwoordig ook wordt toegepast in kleine en grote commerciële ondernemingen.In de tweedaagse growth hacking training krijg je de mindset en praktisch toepasbare tools en technieken om door middel van experimenten je bedrijf of idee te laten groeien. Op basis van bewezen voorbeelden en strategieën uit de praktijk doe je inspiratie op en ga je tijdens de training praktisch aan de slag met het opzetten en analyseren van experimenten voor jouw bedrijf of idee.
Opleidingsinhoud
- Je maakt kennis met een growth hacking mindset.
- Je kunt growth hacking doelen en KPI's opstellen en effectief verbeteren.
- Je leert het growth hacking proces kennen in praktisch toepasbare stappen.
- Je kunt tools en technieken inzetten om door middel van experimenten je bedrijf of idee te laten groeien.
- De training geeft je tools, tips, tricks en inspiratie, zodat je direct tijdens de training met een growth hacking plan voor jouw bedrijf of idee aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
Dag 1 - Growth hacking mindset en het proces
- Introductie in growth hacking:
-Traditionele marketing vs. data-experimenten. - Aansprekende voorbeelden en strategieën uit de praktijk.
- Growth hacking doelen formuleren.
- Groei-KPI's definiëren en effectief verbeteren.
- Groeistappen in het growth hacking proces (pirate funnel).
- Toepassing van tools, technieken en modellen.
- Nieuwe business modellen ontwikkelen en lanceren.
Dag 2 - Growth hacking experimenten opzetten & analyseren
- Experimenten opzetten en analyseren voor jouw bedrijf of idee:
-Nieuwe proposities ontwikkelen. - Landingspagina's optimaliseren.
- Doelgroep (meer bezoekers) aantrekken.
- Converteren (genereer leads en klanten).
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Ben je (online) marketeer, (product)manager, ondernemer of actief in een startup, en wil je groeien met je bedrijf of idee? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.
Voorkennis
Voorkennis van growth hacking is niet noodzakelijk. Wel is het praktisch als je op basisniveau theoretische kennis hebt van online marketing en een aantal jaar praktijkervaring.