Edumia B.V.

SEO copywriting (virtueel)

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

In de SEO copywriting training verkrijg je theoretisch en praktisch inzicht in de tekstuele optimalisatie mogelijkheden van websites voor zoekmachines. Het schrijven van webteksten (SEO copywriting) is een vak apart en vergt specialistische kennis, zodat zoekmachines zoals Google je teksten op een juiste wijze opnemen in de zoekresultaten.

In de SEO copywriting training leer je na gedegen analysetechnieken te kiezen voor de juiste zoekwoorden en weet je exact hoe je de zoekwoorden kunt toepassen in je webteksten. Bovendien leer je hoe je via het toepassen van interne- en externe links (linkbuilding) de bezoekersstroom richting je webteksten kunt verhogen. Met als belangrijkste doel om het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten te verhogen.

Opleidingsinhoud

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je maakt kennis met AI Prompting & ChatGPT en weet hoe je daarmee op een efficiënte en effectieve manier hoogwaardige content kunt produceren.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina's in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma
  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Introductie in de wereld van AI Prompting & ChatGPT.
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding):

    -Autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
  • Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
  • Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
  • Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?

Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis
Voorkennis van SEO is niet noodzakelijk.

Opleidingsduur

1 dag

Kosten

De kosten bedragen EUR 675 excl. btw

Plaatsen / leslocaties

Virtueel

Gratis informatie aanvragen

Vul hieronder jouw gegevens in, dan krijg je gratis informatie toegestuurd.

  • De ingevoerde (persoons)gegevens worden door de geselecteerde opleidingsaanbieder(s) gebruikt om de gestelde vraag te beantwoorden;
  • Indien gewenst mag de onderwijsinstelling waar ik mijn aanvraag naar stuur mijn gegevens bewaren om mij van advies te voorzien;
  • Ik ben tenminste 16 jaar oud, of heb toestemming van mijn ouders of voogd om deze informatieaanvraag te verzenden;
  • De privacy statement en algemene voorwaarden van Stichting ROC.nl zijn van toepassing.