Algemene informatie over de cursus
Leer administreren. In twaalf maanden ben je houder van een administratiekantoorEen eigen administratiekantoor beginnen? Dan heb je solide basiskennis nodig over loonadministratie, belastingwetgeving en boekhouden. Met de cursus Houder Administratiekantoor leg je een stevige basis voor een succesvolle start van je eigen administratiekantoor.
Om als startend ondernemer een succesvol administratiekantoor op te zetten en te runnen, moet je van alle zaken rond financiën en administratie op de hoogte zijn.
Drie-in-een opleiding
De opleiding Houder Administratiekantoor combineert de drie losse cursussen:
- Praktijkdiploma Loonadministratie;
- MBA Belastingwetgeving;
- Basiskennis Boekhouden.
Praktijkdiploma Loonadministratie
De loonadministratie is een belangrijk onderdeel van de administratie van een bedrijf.
In de cursus leer je alles wat je moet weten over onder meer loonberekening, logistiek, belastingzaken en arbeidsrecht.
MBA Belastingwetgeving
Je krijgt een uitgebreide inleiding in het belastingrecht. Vervolgens duik je in de wereld van aanslagbelastingen, aangiftebelastingen, bezwaar en beroep en heffings- en invorderingsrente.
Basiskennis Boekhouden
Een onberispelijke financiële administratie is voor elk bedrijf van levensbelang. Je voert je eigen administratie en bent volledig thuis in de wereld van journaalposten, afschrijvingen, investeringen, balans en verlies- en winstrekening.
Snelle start?
Na de cursus Houder Administratiekantoor start je al in twaalf maanden succesvol een eigen administratiekantoor.
Gratis software bij deze cursus
Je ontvangt voor de duur van de opleiding gratis toegang tot software van Unit4 Fiscaal Gemak, waarin je in een speciaal voor NHA studenten gemaakte kantooromgeving berekeningen ten behoeve van jouw huiswerk kan maken.
Zo werkt studeren bij NHA
Inhoud van de cursus
Studieprogramma Houder AdministratiekantoorDe cursus Houder Administratiekantoor bestaat uit drie deelcursussen: Praktijkdiploma Loonadministratie, MBA Belastingwetgeving en Basiskennis Boekhouden.
Je haalt dus straks naast jouw officiële instituutsdiploma Houder Administratiekantoor maar liefst drie erkende diploma's!
Praktijkdiploma Loonadministratie
De loonadministratie is een belangrijk onderdeel van de administratie van een bedrijf. In dit onderdeel doe je, naast de benodigde vakkennis, ook kennis op van de regelgeving van belastingdienst en bedrijfsverenigingen.
De volgende onderdelen worden o.a. behandeld: loonberekening, logistiek binnen de salarisadministratie, loonbestanddelen, loonbelasting, belastingdienst en bedrijfsverenigingen, premieheffingen, arbeidsrecht, etc.
MBA Belastingwetgeving
In dit onderdeel begin je allereerst met een inleiding in het belastingrecht. Vervolgens komen zaken als aanslagbelastingen, aangiftebelastingen, bezwaar en beroep en heffings- en invorderingsrente aan bod.
Basiskennis Boekhouden
De houder van een administratiekantoor zal voor het bijhouden van de boekhoudingen voor kleine ondernemingen en eenmanszaken vaak gebruikmaken van een boekhoudprogramma. De administratie wordt eenvoudiger, gaat sneller en heel belangrijk: er worden minder fouten gemaakt. Stap voor stap leer je alle boekingen te maken.
Je bent straks allround opgeleid en bezit de juiste specialistische kennis om jouw eigen administratiekantoor op te zetten. En laten we eerlijk zijn, wat geeft meer voldoening dan het succesvol opzetten van een eigen zaak?
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Iedereen kan een opleiding bij NHA volgen. De meeste cursussen beginnen bij de basis en in je eigen tempo leer jij steeds beter hoe jij je kennis toepast.Duur van de cursus
Studieduur12 maanden bij een gemiddeld studietempo van vijf uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.
Vragen?
Bel ons: [klik hier voor het telefoonnummer] . We helpen je graag!