Algemene informatie over de cursus
Aan de slag in een administratieve baan? Volg de cursus Medewerker AdministratiekantoorWerk je op een administratiekantoor en wil je jouw kennis op het gebied van administratie vergroten? Of overweeg je aan de slag te gaan in deze branche? Volg de cursus Medewerker Administratiekantoor en leg een stevige basis voor een mooie loopbaan als administrateur.
Een goede administratie? Die staat of valt met de kundigheid én discipline van de persoon die de administratie voert. In die zin heb je een grote verantwoordelijkheid.
Als medewerker op een administratiekantoor ondersteun je andere collega’s, maar heb je vaak ook veel zelfstandige taken. Werk je graag met cijfers, maar ook met mensen? Heb je belangstelling voor financiën? Dan is de cursus Medewerker Administratiekantoor je echt op het lijf geschreven.
Combineer drie deelcursussen
Met de cursus mep je met één klap drie vliegen uit de lucht. Wel zo efficiënt. De opleiding Medewerker Administratiekantoor bestaat namelijk uit drie deelcursussen:
- Basiskennis Boekhouden (BKB);
- Basiskennis Calculatie (BKC);
- Basiskennis Loonadministratie (BKL).
Je leert zelfstandig een boekhouding voeren voor een organisatie en je maakt kennis met begrippen als kolommenbalans, dagboeken, journaalposten, grootboek en mutatielijsten. Je vergroot snel je rekenvaardigheden en past alles wat je leert op administratief gebied direct toe in de praktijk.
Deze cursus is bedoeld voor mensen die zich willen verdiepen in deze onderwerpen en die bereid zijn om hard te werken om hun doelen te bereiken. Sta jij ook open voor deze uitdaging?
1. Salarisadministratie (BKL)
In de deelcursus BKL (Basiskennis Loonadministratie) raak je vertrouwd met salarisadministraties, arbeidsrecht en sociale zekerheid. Kennis waar veel vraag naar is en die je in verschillende functies goed van pas zal komen.
2. BKB
In het gedeelte BKB, oftewel Basiskennis Boekhouden, ga je aan de slag met een balans en een verlies- en winstrekening. Je leert over inventaris, het grootboek en mutatielijsten. Daarnaast leer je ook over de administratie van duurzame productiemiddelen en méér.
3. BKC
In de deelcursus BKC (Basiskennis Calculatie) vergroot je je rekenvaardigheden. Je leert onder andere over kostenindelingen en kostensoorten, hoe je kostprijzen en kortingen berekent en hoe je voorraden waardeert.
Behaal drie officiële diploma's
Bij de Associatie voor Examinering leg je examens af voor de erkende diploma's BKB, BKC en BKL. Heb je deze drie diploma’s behaald, dan kun je het officiële diploma Medewerker Administratiekantoor aanvragen.
Na afronden van de cursus kun je snel aan de slag op een administratiekantoor. Je beschikt over voldoende kennis en vaardigheden voor een afwisselende en aantrekkelijke loopbaan in de financiële wereld.
Meer halen uit administratie en een van de belangrijkste schakels worden in je organisatie? Volg de cursus Medewerker Administratiekantoor.
Zo werkt studeren bij NHA
Inhoud van de cursus
Studieprogramma Medewerker AdministratiekantoorDe opleiding Medewerker Administratiekantoor bestaat uit drie deelopleidingen. Je haalt dus straks naast jouw NHA-instituutsdiploma Medewerker Administratiekantoor maar liefst drie erkende diploma’s!
Basiskennis Boekhouden
Basiskennis Boekhouden (BKB) is een waardevolle deelcursus waarbij je leert zelfstandig een boekhouding te voeren voor een onderneming. De volgende onderwerpen worden o.a. behandeld: inventaris, kolommenbalans, dagboeken, journaalposten, grootboek, mutatielijsten enz.
Door het volgen van deze cursus leer je zelfstandig een boekhouding voeren en kun je eenvoudige, maar voor de bedrijfsleiding belangrijke overzichten samenstellen.
Basiskennis Calculatie
Basiskennis Calculatie (BKC) is de deelcursus waarmee je in korte tijd jouw rekenvaardigheid vergroot en leert deze in de praktijk toe te passen.
Goed met cijfers kunnen omgaan is een vak apart en kan geleerd worden! Dit is bijvoorbeeld van groot belang als je werkzaam bent op de boekhouding of een administratieve afdeling. Door het volgen van deze cursus kun je in een onderneming aan de slag als financieel-economisch medewerker.
Basiskennis Loonadministratie
Basiskennis Loonadministratie (BKL) is een interessante, afwisselende deelcursus. In veel bedrijven en instellingen is behoefte aan medewerkers die kennis hebben van loonadministraties, arbeidsrecht en sociale zekerheid.
Door het volgen van deze cursus vergroot je jouw basiskennis op dit gebied, wat uitstekend van pas komt bij diverse functies in het bedrijfsleven.
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Iedereen kan een opleiding bij NHA volgen. De meeste cursussen beginnen bij de basis en in je eigen tempo leer jij steeds beter hoe jij je kennis toepast.Duur van de cursus
StudieduurDe opleiding Medewerker Administratiekantoor duurt 12 maanden bij een gemiddeld studietempo van 5 uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.
Vragen?
Bel ons: [klik hier voor het telefoonnummer] . We helpen je graag!