Algemene informatie over de cursus
Ontdek the key to success met de opleiding Data Driven ContentmarketingContent ontwikkelen op basis van data? Met de opleiding Data Driven Contentmarketing leer je alle ins en outs! De opleiding biedt een verfrissend, praktisch én theoretisch kompas bij het maken van de vertaalslag van data en analytics naar contentmarketing.
Data spelen een steeds grotere rol in onze samenleving. Ook als marketeer kun je er niet omheen. De hoeveelheid data die opgeslagen wordt, blijft groeien.
Al deze data bevatten een schat aan informatie voor marketingdoeleinden. Daarnaast blijft de vraag naar effectieve content gedreven door data groeien. Kennis van dit vakgebied is daarom tegenwoordig zeker niet overbodig.
Contentmarketing opleiding voor iedereen
De opleiding Data Driven Contentmarketing kan door iedereen worden gevolgd. De opleiding is bijzonder geschikt wanneer jij kennis wil opdoen over contentcreatie op basis van verworven big data.
Doe nieuwe kennis op óf fris je kennis op. Van big data analytics en contentstrategieën tot storytelling. Al deze zaken én meer komen aan bod tijdens de opleiding. Kennis van data driven contentmarketing is een pre op de arbeidsmarkt.
Waarom data driven marketing?
Met behulp van de opleiding vergroot je niet alleen jouw kennis over contentmarketing, maar ook over big data marketing. Je leert omgaan met big data analytics. Je ontdekt hoe je waarde creëert uit bestaande en nieuwe big data, voor zowel klanten als voor jouw (toekomstige) werkgever. Vervolgens leer je de vertaalslag maken naar marketinguitingen.
Je gaat aan de slag met contentcreatie. Zaken als een contentplanning maken, doelen stellen en conversies meten en analyseren komen uitgebreid aan bod. Kortom je leert het analyseren en ontwikkelen van effectieve en verfrissende content.
De kennis die je opdoet tijdens de opleiding Data Driven Contentmarketing kun je inzetten bij het ontwikkelen van een nieuwe, effectieve contentstrategie of om een bestaande strategie te optimaliseren.
Zo werkt studeren bij NHA
Inhoud van de cursus
Studieprogramma Data Driven ContentmarketingTijdens de opleiding Data Driven Contentmarketing komen diverse onderwerpen aan bod. Het studieprogramma bestaat onder andere uit de volgende onderdelen:
- waarde creëren met big data analytics;
- waarde-voor-klantmetrics;
- waarde-voor-bedrijfsmetrics;
- databronnen;
- data-integratie;
- klantprivacy en gegevensbeveiliging;
- hoe big data de analytics veranderen;
- klassieke data analytics;
- nieuwe big data analytics;
- impact creëren met verhalen en visualisaties;
- succesvolle big data competenties opbouwen;
- introductie van contentmarketing en communities;
- interne randvoorwaarden;
- situatieanalyse;
- inzicht in publiek en doelgroep;
- strategie;
- contentmix en planning;
- creatieve ontwikkeling;
- testen en meten;
- activatie;
- het community-planningsproces;
- SEO en SEA;
- schrijven voor het web;
- e-mailnieuwsbrieven;
- weblog.
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Iedereen kan een opleiding bij NHA volgen. De meeste cursussen beginnen bij de basis en in je eigen tempo leer jij steeds beter hoe jij je kennis toepast.Duur van de cursus
Studieduur Data Driven ContentmarketingVoor de opleiding Data Driven Contentmarketing staat een studieduur van 9 maanden bij een gemiddeld studietempo van vier uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.
Vragen?
Bel ons: [klik hier voor het telefoonnummer] . We helpen je graag!