Algemene informatie over de cursus
Wil jij je product, bedrijf of organisatie écht onder de aandacht brengen? Dan is storytelling een manier om de aandacht te trekken, je verhaal te laten binnenkomen en zelfs jouw verhaal door te laten vertellen. Een mooiere manier van marketing bedrijven, is nauwelijks denkbaar. Maar dan moet je verhaal wel goed overkomen. Dát leer je tijdens onze eendaagse training.Inhoud van de cursus
Verhalen spreken tot de verbeelding, geven betekenis en inspireren! Storytelling is een manier om via een verhaal een boodschap over te brengen, contact te maken en het liefst een blijvende indruk achter te laten. Het is een minder rationele manier van communiceren, dan wanneer je alleen vertelt wie je bent en wat je doet. Bij storytelling komt emotie en beleving om te hoek kijken. Een verhaal beklijft langer dan een opsomming van feiten en is daarom erg geschikt als marketinginstrument.Niet iedereen is een verhalenverteller van nature, maar dát ga je leren in onze eendaagse training Storytelling. Een verhaal is opgebouwd met een begin, midden en eind, er is een hoofdrolspeler, een verhaallijn met spanning, roept emoties op, is waar of zou waar kunnen zijn en er gebéurt iets. Een verhaal, bijvoorbeeld over jouw organisatie, werkt niet als je uitsluitend in superlatieven praat. Juist de worstelingen zijn interessant en brengen jou of je organisatie onder de aandacht. Hier gaan we dan ook mee aan de slag in de training.
Onderwerpen
Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:
- Wat wil je overbrengen?
- De opbouw van een verhaal
- Hoe vertel je een verhaal?
- Ontdek de verhalen
- Hoe verspreid je jouw story?
Resultaten
Na het volgen van de training kun je:
- boeiend verhalen vertellen;
- de interactie opzoeken met je publiek en
- mensen aan jou of je organisatie binden.
Doelgroep
Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die storytelling willen gebruiken om de aandacht te trekken. Herken je jezelf in één of meer van onderstaande punten?
- Je wilt het verhaal van jezelf of organisatie uitdragen
- Je wilt klanten en ander publiek enthousiasmeren
- Je wilt zelfverzekerd vertellen
Deze lijst is natúúrlijk niet compleet: iedereen is immers anders: Waar wil jíj aandacht aan besteden op het gebied van storytelling?
Lesmethodiek
In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en je zélf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.
Maatwerk
De cursusomschrijving hierboven geeft je een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geďnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
Certificaat
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.