Algemene informatie over de cursus
Door klantgericht te werken blijven klanten tevreden. Dat betekent: goed luisteren, actief meedenken en waar mogelijk voldoen aan de wensen en verwachtingen van de klant. Hoe je dat doet leer je in onze tweedaagse training.Inhoud van de cursus
Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeling en de juiste service aan te bieden, kun je een positieve klantervaring realiseren. Dit houdt concreet in dat je goed moet luisteren naar wat de klant zegt, actief meedenkt en (waar mogelijk) voldoet aan de verwachtingen van de klant. Tegelijkertijd betekent dit dat je de regie zélf in handen moet houden, door haalbare oplossingen aan te dragen en helder te laten zien aan de klant wat er mogelijk is.In de training Klantgericht werken en klanttevredenheid leer je je prettiger te voelen tijdens klantcontact en gemotiveerd te zijn om lastige situaties het hoofd te bieden. Door je in te leven in de klant en een pro-actieve houding aan te nemen, leer je beter samen te werken met de klant. Bovendien creëer je hierdoor sneller win-win situaties, omdat klantbehoeften en bedrijfsdoelen worden verenigd.
Onderwerpen
- Persoonlijke rol en kwaliteiten
- Interne en externe klantgerichtheid
- Communicatie en gesprekstechnieken
- Het klantperspectief
- Klantbehoeften en motivatoren
- Lichaamstaal en houding
- Bedekte signalen opvangen
- Initiatief nemen
- Samenwerking opbouwen
- Gesprekken structureren
- Keuzeprocessen begeleiden
- Oplossingen presenteren
- Klanttypen
- Lastige situaties
- Do's en don'ts
- Reflectie en persoonlijk actieplan
Doelgroep
Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die onder deskundige begeleiding willen leren klantgericht(er) te werk te gaan.
Werkwijze
- Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
- We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
- We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
- Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
Certificaat
Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.
Duur van de cursus
2 dagenKosten van de cursus
1150 Euroinclusief koffie/thee en lunch