Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Als Contactcenter Medewerker voer je een groot deel van de dag telefoongesprekken met klanten. Jij belt naar klanten of zij bellen jou. Je probeert producten en diensten te verkopen of je geeft informatie aan mensen. Je houdt je bezig met klantenservice, verkoop en met het opslaan van informatie in de computer. Je doet veel dingen tegelijk. Tijdens het bellen, zet je alle informatie die je krijgt in de computer. Je luistert goed naar de klant en je speelt meteen in op wat hij zegt. Soms stuur je na het gesprek nog een e-mail.Opleidingsinhoud
flexibel studerenJe gaat 1 dag per week naar school, met betrokken docenten die de praktijk goed kennen. Zo zijn de lessen levendig en actueel. Je kunt meteen in de praktijk toepassen wat je met je lessen hebt geleerd. Bij Capabel Onderwijs volg je een verkorte MBO-opleiding. Daar hoort intensieve en actieve begeleiding bij van je docenten. Zowel tijdens je wekelijkse klassikale en online les, en ook met je zelfstudie.
Beroepsgerichte vakken
Als Contactcenter Medewerker heb je een veelzijdige functie. Tijdens de opleiding leer je hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Je leert omgaan met klachten en commerciële gesprekstechnieken. En hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten
omgaat en onderhandelt. Uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer.
Generieke vakken
Naast beroepsgerichte vakken zijn er ook generieke vakken onderdeel van je MBO-diploma. Dit zijn Nederlands, rekenen en loopbaan en burgerschap. De generieke vakken worden optioneel online aangeboden via colleges (webinars) en er is een vakdocent online beschikbaar (e-docent) voor je vragen per mail, telefonisch, chat of via het forum.
Keuzedelen
Bovenop het basis- en profieldeel kies je een keuzepakket waarmee je je kunt specialiseren en onderscheiden. Jouw keuzedelen geven je een voorsprong op de arbeidsmarkt.
Stage of werken
Wat is er nou leuker dan je opgedane kennis en vaardigheden meteen toe te passen in de praktijk? Een ervaren praktijkbegeleider begeleidt je hierbij. Je kunt je praktijkervaringen elke week in de klas bespreken en verbeteren. De stage, ook wel beroepspraktijkvorming (BPV) genoemd, volg je bij een erkend leerbedrijf. Je zoekt zelf een stageplek. Als het nodig is, ondersteunt Capabel Onderwijs je hierbij.
Toetsing en examinering
Tijdens je opleiding beoordelen we regelmatig je studie-voortgang met studieloopbaangesprekken, voortgangstoetsen en met opdrachten. Zo weet je steeds wat goed gaat en waar je nog aan moet werken. Zo kun je je gericht voorbereiden op je examens. Het onderwijs en de examens bij Capabel Onderwijs worden uitgevoerd volgens de kaders van het officiële kwalificatiedossier Contactcenter Medewerker.
Toelatingseisen: wat heb je nodig?
Kijk op onze website voor meer informatie.Kosten
Lesgeld in termijnen: 15 termijnen van € 462,-Lesgeld ineens: € 6.237,-
Leermiddelen en (online) boekenpakket: € 496,-
Examens: inclusief
Inschrijfgeld: € 85,-