Waar werk je?
Als Serviceadviseur Mobiliteitsbranche ben je logischerwijs werkzaam binnen de mobiliteitsbranche. Je kunt daarbij denken aan bedrijfs- en personenautozaken of leasebedrijven.Wat doe je?
Voor klanten is de Serviceadviseur Mobiliteitsbranche het aanspreekpunt. Zij geven jou informatie en jij inventariseert welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Vervolgens geef je de klant daarover terugkoppeling, inclusief de geschatte kosten, schade en garantie. Vervolgens zorg je ervoor dat de werkzaamheden worden uitgevoerd door je collega's in de werkplaats. Je controleert de werkzaamheden aan de hand van een werkorder. Als de klant de auto weer komt ophalen, bespreek je hoe de werkzaamheden verlopen zijn en reken je af. Daarnaast heb je als Serviceadviseur Mobiliteitsbranche ook regelmatig contact met leasemaatschappijen.Wat moet je kunnen?
Je bent als Serviceadviseur Mobiliteitsbranche het aanspreekpunt voor klanten, collega's en leasemaatschappijen. Het is daarom belangrijk dat je goede communicatievaardigheden hebt. In het klantcontact ben je vriendelijk, servicegericht en duidelijk. Verkoop is een onderdeel van je werkzaamheden, wat betekent dat je commercieel inzicht moet hebben. Je gaat probleemoplossend te werk, bent stressbestendig en een kei in het stellen van prioriteiten.Spreekt het beroep van Serviceadviseur Mobiliteitsbranche je aan en voldoe je aan de eisen? Dan is dit jouw beroep!
Verwante beroepen
- Werkplaatsmanager Motorvoertuigentechniek