Verkoopstrategieën
Marketing en salesafdelingen beslissen binnen een bedrijf welke verkoopstrategie de meeste toegevoegde waarde moet opleveren. Maar hoe kies je deze strategie en hoe ga je vervolgens tactieken hiervoor opstellen? Kennis over verkoopstrategieën zorgt ervoor dat jij toegevoegde waarde kan leveren voor jouw werkgever of bedrijf door actief mee te praten op strategisch niveau.
Inhoud
Een cursus verkoopstrategieën gaat in op het gebruik van het Ansoff-model waarbij vier groeistrategieën worden behandeld die van toepassing kunnen zijn op het bedrijf. Andere methoden die gebruikt kunnen worden voor een stimulans van verkoop worden tevens behandeld, afhankelijk van de door jou gekozen cursus. De toepassing hiervan in praktijk in combinatie met bekende casussen zorgt voor uitgebreide kennis over verkoopstrategieën.
Relevantie
Werk jij op de marketingafdeling, salesafdeling of wil jij in het algemeen meer kennis opdoen over de verkoop van producten en/of diensten op strategisch niveau? Dan is deze cursus uitermate geschikt voor jou.