Verkoopmedewerker binnendienst
Een verkoopmedewerker binnendienst verricht administratieve werkzaamheden. De binnendienst is de ondersteuning van verkoopactiviteiten. Je houdt zaken bij als klantgegevens en verkoopcontracten, neemt bestellingen op en handelt rekeningen af. Jij onderhoudt samen met accountmanagers contact met de klant en draagt verantwoording voor de verkoop van producten of diensten.
Inhoud
Deelnemers aan de cursus verkoopmedewerker binnendienst leren meedenken met de klant. Je doet kennis op om koopsignalen te signaleren en op te pakken. Daarnaast doe je tevens marketingkennis op waarmee je leert klanten te benaderen en te activeren om jouw product of dienst af te nemen. Je leert hoe je marketingbegrippen toe kan passen en je leert ondertrajecten opstellen. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan het verwerken van statistische gegevens en commerciële en bedrijfseconomische calculaties. Met de opgedane kennis ben je de sales support en help je mee aan de marktbewerking.
Relevantie
De cursus verkoopmedewerker binnendienst is ideaal voor iedereen die commercieel is ingesteld en praktijkgerichte vakken wil volgen. Het is erg geschikt als je je kennis wil opfrissen en actualiseren.