Marketingstrategie
Bedrijven, instellingen en organisaties kunnen tegenwoordig niet meer zonder een marketingstrategie. Door de constante verandering in sectoren zoals het cultuur, zorg en het onderwijs worden organisaties gedwongen hun beleid continu te prepareren, te verbeteren en te evalueren. Deze ontwikkeling wordt met andere woorden ook wel marketingstrategie genoemd. Het strategisch marketingplanningsproces vormt een elementair onderdeel van de bedrijfsstrategie. Om in de toekomst succesvol te zijn en te blijven is het bedrijfsleven gedwongen na te denken over een goede afstemming tussen het product en klant. Door marketingstrategie toe te passen kom je erachter wie je doelgroep is, hoe je ze bereikt en wat voor campagnes je daarvoor nodig hebt.
Inhoud
Bij een cursus of opleiding marketingstrategie maak je kennis met de verschillende principes binnen het gebied van het strategisch plannen in organisaties. Hoe begin je bijvoorbeeld met een marktonderzoek? Cursisten leren tijdens de cursus eenvoudig hun doelgroep(en) en concurrent(en) te bepalen. Bovendien wordt er aandacht geschonken aan het lokaliseren van problemen met de klant en op welke manier je het beste deze kunt oplossen.
Tijdens het leertraject ga je op zoek naar wat je klanten graag kopen. Wat is je doelgroep en hoe pas je daar een strategie op toe? Marketingstrategie is een effectief stappenplan om je bedrijfsambitie en doelstellingen te halen, mede door de toepassing van Social Media.
Tijdens het leertraject ga je op zoek naar wat je klanten graag kopen. Wat is je doelgroep en hoe pas je daar een strategie op toe? Marketingstrategie is een effectief stappenplan om je bedrijfsambitie en doelstellingen te halen, mede door de toepassing van Social Media.
Relevantie
Ben je competitief en wil je graag het beste uit een organisatie halen? Marketingstrategie is misschien wel wat voor jou. Marketingstrategen zijn zowel commercieel als klantgericht. Met een marketingstrategie-certificaat kun je aan de slag als marketingstrateeg op het gebied van productmanagement, salesmanagement, accountmanagement en marktonderzoeker.