Marketingmanagement
Een marketingmanager houdt zich bezig met het onderzoeken van (nieuwe) methoden om de behoefte van de klant te bevredigen. Als marketingmanager bestaan je werkzaamheden o.a. uit het advies geven aan de directie over nieuw te betreden markten. Ook kijk je naar de mogelijkheden die je hebt om het bestaande of nieuwe product te vermarkten. Als marketingmanager ben je onder meer verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van een reclamecampagne. Door een open blik en interesse in de wereld om je heen blijf je op de hoogte van relevante trends en ontwikkelingen op de markt. Je stelt marketingplannen op en stuurt je collega’s op de afdeling marketing aan.
Inhoud
Personen die deelnemen aan de cursus Marketingmanagement nemen een duik in de wereld van de marketing. Zo leer je hoe je als marketing manager op de hoogte blijft van de marktontwikkelingen. Je leert hoe je een gedegen marktonderzoek moet uitvoeren en de resultaten hiervan te analyseren. Daarnaast zul je ervaring opdoen met het kiezen van een strategie, het gebruik van diverse marketinginstrumenten en stel je plannen op voor het uitvoeren van de gekozen strategie. Je leert op welke manier je kan adverteren, hoe je acties opzet of wat je met het organiseren van evenementen kan bereiken.
Relevantie
Ben jij een creatief persoon met een commerciële instelling? Dan is de cursus marketingmanagement wellicht zeer geschikt voor jou! Het is een relevante cursus voor iedereen die zich verder wil verdiepen in het vak marketing en tevens een leidinggevende positie wil vullen.