Klantonderhoud
Het klantonderhoud is het behouden van de relatie van de onderneming en het bedrijf. Klantonderhoud, ook wel accountmanagement genoemd, is onderdeel van een gestructureerde marketingstrategie. Op geselecteerde klanten is een accountmanager verantwoordelijk voor het beheer van het klantcontact. Het doel van het klantonderhoud is het ontwikkelen en in stand houden van duurzame relaties die voor de klant en onderneming aantrekkelijk zijn.
Inhoud
Deelnemers aan een cursus klantonderhoud leren de fijne kneepjes van het accountmanagement. Met deze cursus ben je helemaal thuis in acquisitie. Je bent op de hoogte van koopgedrag en verkooptechnieken. Je leert door een praktijkgerichte insteek van de opleiding commerciële vaardigheden en marketing. Hierdoor ben je klantgericht en leer je met de klant mee te denken. Je bent in staat een netwerk van klanten op te bouwen en te onderhouden.
Relevantie
De cursus klantonderhoud is voor iedereen die ambities heeft om in een buitendienstfunctie te werken. Zeker als je commercieel bent ingesteld en graag verantwoordelijk wil zijn voor je eigen klanten en omzetdoelen.