Crossmedia
Crossmedia houdt in dat er bij de mediastrategie verschillende mediatypen worden ingezet. Het komt voort uit de marketingcommunicatie en is onderdeel van de mediamix. Met een crossmediaal concept wordt het bereik van de campagne vergroot en je kunt tevens de verschillende media op elkaar in laten spelen, zodat het elkaar versterkt. Met de bekendheid die je probeert te genereren, probeer je het koopgedrag van de consument te beïnvloeden.
Inhoud
In de opleiding of cursus crossmedia leer je hoogwaardige communicatie en content te vervaardigen. Je doet kennis en vaardigheden op die je nodig hebt als media- en communicatie expert. Je leert verschillende soorten media in te zetten en op elkaar aan te laten sluiten, zodat je een state-of-the-art media campagne kunt opzetten. Je krijgt les in onderdelen van de crossmedia zoals context van markt en omgeving, concept en innovatie, content en creatie, onderzoek en branding. Je leert media, reclame en design met elkaar te combineren, zodat je zelfstandig een crossmediaal concept uit kunt zetten.
Relevantie
De opleiding crossmedia is voor degene die affiniteit heeft met marketing en communicatie en zich hier nog verder in wil verdiepen.