Branding
‘Brand’ is de Engelse term voor logo, merk of naam. Bij branding gaat het om alles wat erop gericht is om je bedrijf of organisatie te positioneren in de markt. Denk bijvoorbeeld aan producten waar je reclame voor maakt of het verkopen van jezelf als professional. Dit laatste valt onder ‘personal branding’. Maar hoe overtuig je nou de ander? Wat maakt jou uniek en onderscheidt jou van de markt?
Inhoud
Bij personal branding is het belangrijk om te weten wat jouw talenten zijn. Hier krijg je in de cursus Branding de ruimte voor. Wat zijn jouw talenten en drijfveren? Jezelf pitchen is een voorbeeld van een opdracht die in de cursus naar voren zal komen. Brandmanagement van producten is hierin niet anders. Je leert niet alleen hoe je jouw merk in de markt brengt en ontwikkelt, maar ook hoe je dit communiceert naar de buitenwereld. In de cursus branding zijn verschillende theorieën de basis. Ook nieuwe trends en ontwikkelingen worden onder de aandacht gebracht. Zo groeit social media enorm en is dit communicatiemiddel ook bij branding erg belangrijk.
Relevantie
Voor iedereen die zichzelf als professional wil profileren, in welk beroepsveld dan ook, is een cursus branding geschikt. Ben je werkzaam in het MKB of wil je een eigen bedrijf beginnen, dan kan deze cursus een goede stap zijn voor het op de markt zetten van jouw product.