Acquireren
Acquireren, of acquisitie betekent letterlijk ‘het aanwerven’. Het gaat hierbij specifiek om het werven van nieuwe klanten of opdrachten voor een bedrijf. Goede communicatieve vaardigheden spelen een grote rol bij acquisitie. Klanten moeten namelijk overtuigd worden van een product dat een bedrijf aanbiedt. Er bestaan verschillende soorten acquisities. Zo is er koude acquisitie waarmee geprobeerd wordt om een persoon of bedrijf waarmee nog geen contact geweest is, als klant te werven. Bij warme acquisitie wordt geprobeerd de samenwerking met bestaande klanten te bevorderen en hen via nieuwe opdrachten te behouden. Acquisitie wordt tegenwoordig steeds vaker gedaan door middel van sociale media.
Inhoud
Deelnemers aan deze opleiding maken kennis met alle aspecten van acquisitie. Zo leer je hoe je het best een netwerk kunt opbouwen, op welke manier je jezelf het best kunt profileren en hoe je je product het beste verkoopt. Daarnaast verwerf je ook kennis op het gebied van het voeren van intakegesprekken en het onderhouden van relaties. Dit alles zorgt ervoor dat je een groter klantenbestand krijgt en dus meer inkomsten genereert voor je bedrijf. Ook op internationaal vlak kun je kennis vergaren omtrent het acquireren; zo zal je je moeten aanpassen aan de globale markt.
Relevantie
De opleiding ‘Acquireren’ is uitermate geschikt voor iedereen die de ambitie heeft om vaardigheden op te doen op het gebied van acquisitie, of deze vaardigheden wil verbeteren.