Recruitment
Recruitment, ook wel werving en selectie genoemd, is het werven, selecteren en aannemen van geschikte kandidaten voor een vacature binnen een bedrijf. Personeel wordt gezien als de drijvende krachtveer van een organisatie en getalenteerde werknemers zijn dan ook belangrijk voor het succes. Recruiters zijn daarom strategisch van groot belang. De werving en selectie van personeel kan op veel verschillende manieren gebeuren; zo bestaat er interne werving waarbij personeel geworven wordt binnen de organisatie zelf, referral recruitment, waarbij er via-via geworven wordt, of headhunting, waarbij men zoekt naar personeel met specifieke vaardigheden of posities. Ook kan er geworven worden via massa- en/of sociale media. Recruitment is vaak een onderdeel van het personeelsbeleid, maar kan ook uitbesteed worden aan speciale recruitmentbureaus waar consultants het werk overnemen.
Inhoud
Deelnemers aan de cursus ‘Recruitment’ maken kennis met de actuele ontwikkelingen op het gebied van recruitment. Je leert in te spelen op trends in de huidige maatschappij, zoals de toenemende vergrijzing en de groeiende behoefte aan balans tussen werk en privéleven. Ook leer je de doelstellingen vanuit de organisatie te vertalen naar concrete wervingsplannen. Je doet niet alleen kennis op omtrent het werven en selecteren van personeel, maar ook hoe je mensen het beste kunt begeleiden met hun loopbaan. Bovendien leer je verschillende marketingtechnieken om een sterker employer brand te ontwikkelen en hoe arbeidscommunicatiekanalen daar een rol in kunnen spelen.
Relevantie
De cursus ‘Recruitment’ is uitermate geschikt voor iedereen die recruiter zou willen worden, of voor ieder die al werkzaam is als recruiter en extra kennis wil vergaren. Het is een geschikte keuze voor iedereen die zich verder wil verdiepen in de stof die wordt toegepast en die voordelen kan opleveren voor ondernemingen.