Interne communicatie
Interne communicatie is het beschikbaar maken, overbrengen en ontvangen van informatie van medewerkers binnen een bedrijf. De interne communicatie is verbonden met de cultuur en structuur van een organisatie en heeft een aantal doelen voor ogen. Een aantal doelen daarvan zijn het versterken van de identificatie van medewerkers met de organisatie, de motivatie van medewerkers bevorderen en een goedwerkende informatiestructuur creëren. Ook wordt het beleid vertaald naar medewerkers middels interne communicatie. Interne communicatie wordt dan ook wel eens als managementinstrument gezien. Een goede interne communicatie binnen een bedrijf is een voorwaarde voor een deugdelijk externe communicatie.
Inhoud
Deelnemers aan de training ‘Interne communicatie’ maken kennis met wat interne klantgerichtheid inhoudt, hoe je de interne behoefte van medewerkers bepaalt en welke normen en waarden daarbij horen. Verder leer je wat de functies van interne communicatie zijn en hoe je je werknemers kan motiveren, binden en boeien. Ook je eigen communicatieve vaardigheden worden bijgespijkerd, want daar begint het uiteindelijk allemaal. Tot slot leer je door middel van welke kanalen je het beste met je medewerkers kun communiceren en hoe je daar het best onderzoek naar kunt doen.
Relevantie
De training ‘Interne Communicatie’ is geschikt voor communicatie- en HR-managers, maar ook voor ieder ander die belang heeft bij het goed verlopen van interne communicatieprocessen en een goede samenwerking tussen werknemers.