Externe communicatie
Externe communicatie is alle communicatie die een bedrijf naar buiten brengt. Hieronder valt niet alleen directe communicatie naar een doelgroep door middel van reclame, maar ook public relations en imagomanagement. Het doel van externe communicatie is de buitenwereld laten zien dat het bedrijf aanwezig is op de markt. Dit gebeurt door de doelgroep te informeren, overtuigen en activeren; dat is belangrijk omdat de doelgroep hierdoor op de hoogte blijft van wat het bedrijf te bieden heeft. Externe communicatie is dus de schakel tussen een bedrijf en zijn doelgroep.
Inhoud
Deelnemers aan een cursus ‘externe communicatie’ maken kennis met het schrijven van artikelen, advertenties, mailings en brochures. Je leert hoe jouw teksten de aandacht trekken, prikkelen en overtuigen. Je doet kennis op met betrekking tot zowel creatief als wervend schrijven. Je oefent veel met eigen teksten en leert er kritisch naar te kijken. Daarnaast leer je hoe je de relatie met nieuwe en bestaande klanten kunt opbouwen en verbeteren, zowel op het vlak van communicatie, als op het vlak van marketing en sales.
Relevantie
De cursus externe communicatie is uitermate geschikt voor iedereen die de ambitie heeft om vaardigheden op te doen op het gebied van externe communicatie, of die deze vaardigheden wil verbeteren.