Verkoopmedewerker buitendienst
De Verkoopmedewerker Buitendienst richt zich op het directe contact met de klant. Hij plant afspraken, bezoekt klanten, voert gesprekken over de verkoop van producten en/of diensten en geeft waarnodig advies. Naast het bezoeken van bestaande klanten zal de verkoopmedewerker buitendienst proberen nieuwe klanten te werven. Acquisitie is een zeer belangrijk onderdeel van het takenpakket van een verkoopmedewerker buitendienst. Daarnaast is hij het eerste aanspreekpunt bij klachten. Doordat de verkoopmedewerker buitendienst veelal zelfstandig werkt vereist deze rol ook een stuk discipline en zelfstandigheid. Een goede verkoopmedewerker buitendienst bezit zowel goede communicatieve vaardigheden als commerciële kennis van zaken.
Inhoud
Tijdens de cursus verdiep je je in diverse commerciële gesprekstechnieken. Hierbij is er sprake van specifieke aandacht voor het verkoopgesprek. Daarnaast leer je te onderhandelen, het product te presenteren en hoe je omgaat met klachten. Tevens focus jij je op aftersales. Onder aftersales wordt verstaan: het klantencontact dat plaats vindt na een aankoop. Door het contact ook ná de verkoop warm te houden kunnen er kansen ontstaan voor nieuwe verkoop. Ook zal je wegwijs gemaakt worden op het gebied van het opstellen van doelstellingen en en verkoopplannen. Aan het einde van de cursus heb jij alle kennis in huis om uit te groeien tot een succesvolle verkoopmedewerker buitendienst met oog voor de klant.
Relevantie
Zie jij acquisitie als een uitdaging? Het is relevante cursus om te volgen om je vaardigheden en verkooptalent verder te kunnen ontwikkelen. Niet alleen voordelig voor jou, maar ook voor je werkgever! Het is een zeer geschikte cursus voor iedereen die graag zijn sales vaardigheden wil opkrikken of zich verder wil ontwikkelen binnen het vak.