Accountmanagement
Een accountmanager is meer dan een salespersoon, hij of zij is het gezicht van een bedrijf en vormt de schakel tussen klant en onderneming. Accountmanagement is gericht op het opbouwen, behouden en verbeteren van klantrelaties. Het doel is om vanuit deze relatie de producten van het bedrijf op een subtiele manier onder de aandacht te brengen, wat uiteindelijk tot meer verkoop leidt. Als accountmanager neem je een belangrijke rol in binnen een bedrijf. Kennis van zaken is daarom van groot belang.
Inhoud
De Accountmanagement opleiding stelt je in staat om de vaardigheden die je als accountmanager nodig hebt te verwerven of aan te scherpen. Het onderhouden van zowel 'warme' als 'koude' klantcontacten, overige commerciële vaardigheden en het psychologische aspect zijn enkele onderwerpen die aan de orde komen. Wie ook commerciële economie interessant vindt, krijgt de kans beide vakgebieden met elkaar te combineren.
Relevantie
De opleiding accountmanagement is geschikt voor iedereen die niet terugschrikt voor een commerciële functie met veel verantwoordelijkheid als accountmanager. Het biedt nieuwe inzichten en methodes die kunnen worden toegepast om verder te groeien als accountmanager.